zaterdag 27 juni 2015

Jimmy Boy - Zwerver in de dop

 

1927. Jimmy Boy woont met zijn vader, die fabrieksarbeider is, in een kleine woning. Hij gaat netjes naar school. Wanneer zijn vader bij een staking een stakingsbreker dood slaat moet hij de gevangenis in. Aangezien de moeder van Jimmy vermoedelijk overleden is moet hij naar een weeshuis. Hij heeft het er slecht naar zijn zin. Samen met een paar vriendjes ontsnappen ze.

Zowel het scenario als de tekeningen zijn van Dominique David. Het tekenwerk vind ik wel aardig, maar wat een voorspelbaar verhaal heeft ze geschreven. Ik heb nog drie albums uit deze serie. Ik hoop dat de andere verhalen beter zijn. Een andere serie van haar hand is ‚Lipstick’. Ik ken het verder niet en ik ben ook niet geneigd om er aan te beginnen. Hoewel gegeven, een ex-call-girl wordt avonturier, me wel aanspreekt.

In 1982 ontmoet David cartoonist en striptekenaar Frédéric Deligne. Die bezorgd haar een baan als illustratrice bij de krant. In 1989 schrijft ze met Philippe Berthet aan ‚De Dame, de zwaan en de schaduw’. In 1984 begint ze aan de serie ‚Jimmy Boy’, dat verschijnt in het stripweekblad Robbedoes. Ze heeft ook voor televisieseries en een animatie geschreven.

Nee deze strip vind ik geen aanrader.

---

Tags en links:
Misdaad
Dominique David wikipedia
Jimmy Boy
Dupuis uitgaven
David, Dominique
Dupuis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten