vrijdag 18 december 2015

Rosco de Roode - Tot in de dood mijn liefste - een striprecensie


Rosco, zijn bemanning en scheepsjongen Spiering bieden iemand die een man in een duel heeft gedood een uitweg. Hij mag mee op Rosco’s pas veroverde piratenschip. Onderweg komen ze een merkwaardig schip, waar de bemanning bestaat uit geesten, tegen. Het schip blijkt een poort naar de hel te zijn. Hoe weten Rosco en zijn bemanning zich hier uit te redden? Kan de vernuftige Spiering hulp bieden?

Ik vind het verhaal van Jean-Louis Marco en Virginie Cachau erg grappig. Rosco lijkt de touwtjes stevig in handen te hebben, maar werkt zich door zijn hebzucht behoorlijk in de nesten. Spiering is weer de slimste van het stel, maar helaas luistert Rosco daar nauwelijks naar.

De markante tekeningen zijn van Jean-Louis Marco. Hij heeft een geheel eigen stijl, hij maakt leuke karikaturen van de personages.

Alles bij elkaar opgeteld vind ik dit een super leuk album. Jammer dat Marco, bij mijn weten, niet meer strips op zijn naam heeft staan.

----

Tags en links:
Avontuur Avonturen
Rosco de Roode - Tot in de dood mijn liefste recensie
Rosco de Roode - Loedersap recensie
Rosco de Roode
Silvester uitgaven
Marco, Jean-Louis
Silvester

Geen opmerkingen:

Een reactie posten