maandag 19 oktober 2015

Mr Wens - De moordenaar woont op nr. 21



In de dikke mist worden mensen vermoord. Als een getuige naar voren komt weet deze te vertellen dat de moordenaar, die zich Mr. Smith noemt, op Russell Square 21 woont. Heel toevallig kent Superintendant Strickland iemand die daar in het pension woont. Hij benadert hem en vraagt voor hem te spioneren. Wanneer deze man wordt vermoord wordt Wenceslas Voroleitchik, Wens in het kort, ingeschakeld.

Het oorspronkelijke verhaal is van Stanislas-André Steeman. Zijn eerste boek schreef hij in 1927 en zijn laatste boek verscheen in 1964. Helaas ben ik onbekend met her origineel. De bewerking voor deze strip is van de hand van André-Paul Duchâteau. Ik vind het een vrij voorspelbaar verhaal. Nou is dat nog niet zo heel erg als de karakters van de personages maar goed zijn uitgediept. Maar helaas is dat in dit geval niet gebeurd. Ik vind het verhaal ook saai. Veel speelt zich af in het pension en in de mist op straat. Als de personages plat zijn geef mij dan op zijn minst wat actie.

Het tekenwerk is van Xavier Musquera. Op zich is het prima getekend, maar het overstijgt niet het gemiddelde. Jammer.

Het is echt een album wat ik heb gekocht om de collectie detective strips reeks compleet te maken. Maar verder vind ik het geen aanrader.

---

Tags en links:
Detective
De vijand zonder gezicht recensie
De moordenaar woont op nr. 21 recensie
Zes dode mannen recensie 
Kaarsen voor de duivel recensie 
Xavier Musquera wikipedia
André-Paul Duchâteau wikipedia
Stanislas-André Steeman wikipedia
Mr Wens
Collectie Detectivestrips
Musquera, Xavier (Chris, Aubert, Klossowski)
Duchâteau, André (André-Paul Duchâteau, M. Vasseur, Miche...)
Steeman, Stanislas-André

Geen opmerkingen:

Een reactie posten